گران‌ترین خودروی چینی
 

 

Hongqi L5

Hongqi L5

امروزه، می‌توانید در خودروی مدل هونگ‌کی رانندگی کنید. البته برای این منظور، باید هزاران دلار بی‌زبان را یک‌جا خرج کنید. انجام چنین کاری، می‌تواند نهایت دیوانگی باشد.

به این هونگ‌کی L5 نگاه کنید که در چهار سال گذشته مراحل توسعه خود را گذرانده است. این خودرو در نمایشگاه پکن امسال، یک برچسب ۵ میلیون یوآنی داشت. برای اینکه گران‌ترین خودروی چینی را داشته باشید و روی آن لفظ نقش معروف “Made in China” شکل بگیرد، باید چیزی در حدود ۸۰۱ هزار و ۶۲۴ دلار بپردازید. جالب این است که بدانید در همان نمایشگاه،  هونگ‌کی اولین مدل L5 خود را فروخت.

Hongqi L5

Hongqi L5

با تاریخ ۵۰ ساله خود در زمینه خودروهای لوکس، ویژگی‌ها و عملکردهای هونگ‌کی واقعاً تأثیرگذار هستند. حضور ۳ تُنی این خودرو بر روی کف خیابان، می‌تواند هراس‌آور باشد. طول خودرو، بیش از ۶ متر است. پیشرانه هونگ‌کی L5 یک موتور ۶ لیتری V12 است که قدرت آن به ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور تولیدی‌اش به ۵۵۹ نیوتن‌متر می‌رسد. یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌کند؛ چون در چین به ندرت برف می‌بارد، ولی در همین تعداد اندک، برف زیادی در جاده‌ها می‌نشیند. طراحی این مدل از جهات بسیاری به CA770 شبیه است؛ مخصوصاً جلوپنجره که کاملاً با CA770 مطابقت می‌کند.

بسیاری بر این باورند که چینی‌ها نمی‌توانند یک نوآوری از خودشان داشته باشند؛ ولی در این‌جا ۸ هزار سال تمدن خوابیده است که در نقاط مختلف L5 خود را نشان داده است؛ دستگیره درها با طرح سبز بیدی، نقوش چوبی با ابرهای کوچک ، چرم‌های حفره‌دار در نقاط مختلف کابین، یک تبلت در وسط کنسول و حتی یک سیستم صوتی Bose.
البته باز هم هونگ‌کی L5 شانسی در مقابل رقبای خارجی ندارد و شاید باید به نسبت این قیمت بالا، داخل کابین از طلا نیز استفاده کند. همین‌الان، آنهایی که در چین خرید چنین خودروهایی را دارند، بیشتر به مدل‌هایی مانند رولز‌ رویس فانتوم یا بنتلی مولسان هیبریدز متمایل هستند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 151
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 693
بازدید ماه : 12880
بازدید کل : 462594
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2